Indywidualne zajęcia terapeutyczne
Formuła zajęć indywidualnych pozwala w największym stopniu skupić się na osobistych potrzebach rozwojowych Uczestnika. Program terapeutyczny, jaki realizujemy w ramach zajęć indywidualnych, opiera się na rozpoznanych w wywiadzie z Uczestnikiem i/lub jego opiekunem prawym - jego potrzebach (deficytach), trudnościach w obszarze funkcjonowania (nadmiarach behawioralnych) i możliwościach komunikacyjnych, poznawczych, percepcyjnych i motorycznych. W trakcie realizacji zajęć uwzględniane są także zalecenia z diagnozy wiodącej oraz zalecenia z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (o il takie dokumenty są na przedstawione). W zależności od potrzeb Uczestnika - zajęcia prowadzone są w oparciu o komunikację werbalną lub z wykorzystaniem metod Alternatywnej i Wspomagającej Komunikacji AAC. Mogą obejmować obszar psychoedukacji, rozpoznawania powiązań pomiędzy nastrojem, sferą mentalną oraz zachowaniem, kształtowaniu reakcji adekwatnych do sytuacji społecznej, jak również wspierania rozwoju w obszarze poznawczym, percepcyjnym, komunikacji czy motoryki i koordynacji. Celem zajęć indywidualnych jest podniesienie kompetencji w funkcjonowaniu osobistym Uczestnika, usprawnienie poznawcze oraz w obszarze komunikacji w takim zakresie, na jaki pozwalają każdorazowo indywidualne możliwości danego Uczestnika zajęć.
***
Zajęcia usprawniające funkcjonowanie w środowisku
Moduł I – Usprawnienie realizacji czynności w gospodarstwie domowym
Cel zajęć to podniesienie poziomu sprawności w zakresie czynności w gospodarstwie domowym, typu:
-
-
-
- nakrywanie do stołu
- nastawianie prania
- prasowanie
- zmywanie naczyń
- składanie ubrań
- sprzątanie
- robienie drobnych zakupów
-
-
W ramach modułu Usprawnienie realizacji czynności w gospodarstwie domowym Uczestnik będzie miał możliwość poznać etapy i sposoby realizacji czynności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania oraz ćwiczyć ich wykonywanie w sprzyjających warunkach dostosowanych do jego potrzeb i możliwości.
***
Moduł II – Funkcjonalne spędzanie czasu wolnego
Cel zajęć to podniesienie poziomu sprawności w zakresie funkcjonalnego spędzania czasu wolnego. Zajęcia obejmują m.in. takie obszary, jak:
-
-
-
- nauka wybranych aktywności
- planowanie etapów aktywności
- realizowanie czynności od początku do końca
- wybór jednej aktywności z kilku
- wybór kolejności realizacji kilku aktywności
- przygotowanie miejsca pracy
- sprzątanie miejsca pracy
-
-
W ramach modułu Funkcjonalne spędzanie czasu wolnego Uczestnik weźmie udział w ćwiczeniach usprawniających manualnie, utrzymujących sprawność intelektualną / poznawczą, pozna sposoby spędzania czasu wolnego, będzie miał okazję do rozwijania zainteresowań.
Oba moduły prowadzone są zgodnie z Metodą TEACCH, z naciskiem na klarowność przekazu, modelowanie aktywności przez terapeutów, na strukturalizację przestrzeni, czasu oraz organizacji samego zadania. W zależności od potrzeb - w trakcie zajęć terapeuci posługują się komunikacją werbalną, jak i AAC – metodami Alternatywnej i Wspomagającej Komunikacji. Program zajęć jest indywidualizowany – dostosowywany do potrzeb i możliwości poznawczych i manualnych oraz charakterystyki funkcjonowania Uczestników.
***
Trening Umiejętności Społecznych
Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) to zajęcia grupowe poświęcone kształtowaniu adekwatnych społecznie reakcji w rożnych sytuacjach codziennych. Zajęcia odbywają się w małej, spójnej pod względem poziomu funkcjonowania i dobranej wiekowo grupie. Prowadzone są przez dwóch terapeutów. W trakcie zajęć ćwiczone są m.in. umiejętności: rozpoczynania, prowadzenia i kończenia rozmowy, adekwatnego zachowania się w różnych sytuacjach, współpracy w grupie, radzenia sobie z przestrzeganiem norm i zasad społecznych, rozpoznawania i adekwatnego społecznie wyrażania emocji oraz budowania poczucia własnej wartości. Ćwiczenia TUS to korygowanie nieprzystosowawczych i kształtowanie adekwatnych reakcji w obszarze funkcjonowania społecznego. Szczegółowy program terapeutyczny układny jest każdorazowo dla danej grupy. Na zajęcia TUS zapraszamy dzieci w wieku przedszkolnym i młodzież szkolną – bez orzeczeń oraz z orzeczeniem o niepełnosprawności (m. in. z Autyzmem i Zespołem Aspergera) oraz osoby dorosłe bez orzeczeń, jak i z orzeczeniem o niepełnosprawności (m. in. z Autyzmem i Zespołem Aspergera, nisko i wysokofunkcjonujące). Celem Treningu Umiejętności Społecznych jest podniesienie poziomu umiejętności interpersonalnych oraz komfortu i poczucia pewności siebie w relacjach społecznych Uczestników zajęć.
***
Cennik zajęć:
cena | |
120 PLN / 1h | |
95 PLN / 1h | |
95 PLN / 1h | |
95 PLN / 1h | |
70 PLN / 1h | |
110 PLN / 1h | |
180 PLN / 3h | |
130 PLN / 1,5h | |
130 PLN / 1,5h | |
180 PLN |
***
Szkolenia specjalistyczne w Gabinecie psychologiczno-pedagogicznym ALTRIX
Informacja ogólna
Gabinet psychologiczno-pedagogiczny ALTRIX zaprasza na specjalistyczne szkolenia dotyczące:
a) terapii i edukacji osób z diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju (m.in. Autyzm, Zespół Aspergera) i/lub z diagnozą niepełnosprawności sprzężonych,
b) specjalistycznej opieki nad nimi i usług asystenckich,
c) pracy z zachowaniami trudnymi,
d) stosowania komunikacji alternatywnej i wspomagającej w codziennym życiu.
Dla kogo?
Szkolenia adresowane są do specjalistów (nauczycieli, terapeutów), asystentów i opiekunów oraz bliskich osób z ASD i/lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Prowadzenie:
Szkolenia prowadzi kadra Gabinetu psychologiczno-pedagogicznego ALTRIX posiadająca wykształcenie kierunkowe, wiedzę zgodną z bieżącą wiedzą medyczną, ukończone w Fundacji SYNAPSIS szkolenie trenerskie z zakresu szkoleń w tematyce autyzmu oraz wieloletnią praktykę w pracy terapeutycznej, pedagogicznej, oligofrenopedagogicznej, opiekuńczej i szkoleniowej.
Obszar tematyczny szkoleń:
Szkolenia w przystępny i wyczerpujący sposób przybliżają tematykę spektrum autyzmu i niepełnosprawności sprzężonych, prezentują merytoryczną bazę teoretyczną oraz praktyczne „know how” w zakresie terapii, edukacji, opieki specjalistycznej i wsparcia w życiu codziennym.
Formy szkoleniowe: WYKŁAD z prezentacją i ćwiczenia, WARSZTAT PRAKTYCZNY lub WEBINAR (w zależności od sytuacji epidemicznej w kraju)
Wymiar czasowy i koszt: określony oddzielnie dla każdego szkolenia
Oferta szkoleniowa:
- Wczesne wspieranie rozwoju – podstawa prawna oddziaływań i przegląd metod (wykład, webinar)
- Praca edukacyjno-terapeutyczna z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu (wykład, webinar)
- Alternatywna i wspomagająca komunikacja AAC na co dzień
- Strukturyzacja czasu i przestrzeni jako element terapii osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju i/lub deficytami w sferze w komunikacji (wykład, webinar)
- Ustawiczne wspieranie rozwoju – praca z dorosłymi osobami niskofunkcjonującymi (zalecenia dla Zespołów rewalidacyjno-wychowawczych i Ośrodków pobytu dziennego oraz wskazówki, co do organizacji życia domowego) (wykład, webinar)
- Niezbędne i kreatywne pomoce terapeutyczne – jak wykonać je samodzielnie? (warsztat praktyczny, webinar)
Cennik Szkoleń:
Szkolenia trwają 5 godzin dydaktycznych, cena 450 PLN od osoby, po zebraniu się grupy.