Przeskocz do treści

Kadra

Małgorzata Kotowska

Z osobami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnościami sprzężonymi pracuję od kilkunastu lat. Podstawy teoretyczne w zakresie edukacji i terapii uzyskałam w trakcie studiów magisterskich na wydziale Filologii Polskiej ze specjalizacją z metodyki nauczania (UW), studiów podyplomowych z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (behawioralna analiza i terapia niedoborów i nadmiarów w zakresie zachowania u osób ze Spektrum Autyzmu i z ADHD; SWPS), studiów podyplomowych z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej (WSP ZNP), studiów podyplomowych z Wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami oraz na kursie kwalifikacyjnym z Oligofrenopedagogiki (ODN w Warszawie). Uczestniczyłam także w wizycie studyjnej w ośrodku Dr Leo Kannerhuis w Holandii, prowadzącym terapię i edukację osób ze spektrum autyzmu wg metody TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Communication related handicapped Children).

Doświadczenie praktyczne w pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi zdobywałam w Fundacji SYNAPSIS, Fundacji „Krok po kroku”, w przedszkolu i poradni Fundacji SCOLAR, Fundacji SPECTRA oraz w Ośrodku terapeutycznym „Szczęśliwe Dzieci”. Pracę z dorosłymi osobami z autyzmem zaczęłam w ZAZ Fundacji SYNAPSIS w Wilczej Górze.

Stale dbam o sukcesywne podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestniczenie w tematycznych konferencjach, kursach i szkoleniach (np.: szkolenie trenerskie w Fundacji SYNAPSIS z zakresu prowadzenia szkoleń w tematyce autyzmu, Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się – AAC,  Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju - Profil Psychoedukacyjny PEP-R,  Ogólnopolski Kongres Pedagogów Specjalnych i Terapeutów, i in.).

Na co dzień prowadzę zajęcia indywidualne i w diadach - w nurcie behawioralnym, z elementami poznawczo-behawioralnymi, wg metody TEACCH, z użyciem metod Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej AAC. Prowadzę diagnozy funkcjonalne PEP-R oraz VB-MAPP (dzieci) oraz TTAP (młodzież i osoby dorosłe). Prowadzę grupowe zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i usprawniające funkcjonowanie w środowisku oraz szkolenia i webinaria poświęcone edukacji specjalnej oraz pracy terapeutycznej i asystenckiej - dla rodzin osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju i dla pracujących z nimi profesjonalistów.

Stale współpracuję z Przedszkolem nr 444 jako nauczyciel wspomagający kształcenie dziecka z orzeczeniem. Prowadzę terapie dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością w Ośrodku koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczym (OKRO) w ramach Programu "Wieloaspektowa i kompleksowa pomoc niepełnosprawnemu dziecku w okresie od 0 roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole oraz jego rodzinie" (będącego realizacją zadań określonych w aktach prawnych „Za życiem”). Kieruję pracą terapeutyczną w Gabinecie ALTRIX. Wolontaryjnie koordynuję merytorycznie także pracę prospołeczną Fundacji Dobrego Dnia adresowaną do dorosłych osób z trudnościami rozwojowymi.

Dominik Kopaszewski
Terapeuta, pedagog

Ukończył studia na Wszechnicy Polskiej z tytułem magistra na kierunku Pedagogika i Pedagogika resocjalizacyjna. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując jako wychowawca w Pogotowiu Opiekuńczym z dziećmi niepełnosprawnymi. Obecnie piastuje stanowisko Koordynatora Domu Dziecka w Warszawie – mając pod opieką dziecii z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami (m.in. z autyzmem) w wieku 8-18 lat. Współtworzył ogólnopolski program profilaktyczny „Profilaktyka a Ty” dla młodzieży, pracował w charakterze instruktora warsztatów muzycznych oraz opiekuna grupy z Brwinowa. Ukończone szkolenia: TZA, Pierwsza pomoc, Praca z wychowankiem zaburzonym oraz z objawami depresji, Praca z agresywnym wychowankiem, Zachowania autodestrukcyjne u dzieci i młodzieży.